Alla inlägg under januari 2008

Av Anneli - 31 januari 2008 22:45

Ok, är jag bara ny här eller jag bara inte fattar hur saket funkar? Jag undrar varför man inte kan se vilka som varit inne på min sida eller det kan man? Tycker det verkar ganska enkelt det här för övrigt. Ingen kan säga att jag skriver eller tänker på fel saker. Jag har ju kollat runt på en massa bloggares sidor under dagen, där av vet jag att jag kan skriva vad som helst. Det ska ju förvisso va lite kul för andra att läsa men va f-n det är mig själv jag skriver för och få en komentar är bara ett +  :). Eller är jag fel på det?


Hur som helst så verkar det bli storm i skåne, ve inte så lätta att köra bil på motorvägen. Och så har det varit rån jaha ja den största nyheten här runtom Kristianstad men ändå så va rånet i Tingsryd!!! Ja ja klart det är tråkigt men jag kan bara inte hjälpa det men rent personligt så rör det inte mig.


Tänk dem som gör utlandstjänst, vem tackar dem? ingen vilket kan tyckas va för jä----t. I USA är dem hjältar ju! vist det är USA men ändå. Jag har en å annan vän och även min pojkvän har varit iväg, det har varit nåt dem velat, dem har tränat som galningar och fått en slant för jobbet men vadå då? dem har ju ändå gjort ett jobb som vi som inte vartit med om kan förstå. Det är nog först våra barnbarn eller barnbarns barn som kommer se och förstå vilket otroligt jobb dem gjort... Då får dem kanske sitt tack.

Har inte tyckt att det varit så kul när min sambo varit iväg men ego som jag oftast inte är så har det gått bra, det betyder inte att jag släpper iväg han igen ( det va inte jag som släppte iväg han sist, vi råkade träffas när han va hemma en sväng). Jag tror att har man en dröm som dem och genomför den för sin egen skull så är dem ju ändå medvetna om vad dem gjort för oss alla, och förväntar sig nog ett Tack för det. Men vi som inte vet bättre och som inte tycker det berör oss tänker bara inte på det eller är vi bara svenskar?.....


Så nu får jag nog stänga ner för ikväll.... sov gott natti natti



Av Anneli - 31 januari 2008 12:38

Det här är första gången jag skriver i en blogg så hur detta blir kan jag inte svara på ännu, men å andra sidan så verkar det som att det inte är så noga vad eller hur man skriver om saker och ting...

Idag är det sista dagen jag är hemma för sjukdom, ska jobba hela helgen:( men det känns ändå bra, hade en rolig helg den som va.

Just nu är min Sambo i Thailand (lyx) han har varit där i 2 veckor och ska va där i 4 till!!!

Men jag är inte den som är den, är ganska van vid att han är iväg, vi träffades i maj2007 sen dess har kan varit i kosovo några vändor på ca 10 veckor, förutom den sista då va det bara 2:).

På tal om han så kan jag berätta om hans kusin Emma som jag känt i 20 år låter som jag är från stenåldern men jag är "bara" snart 25. Hon är en singelpingla på 24 år som är väldigt rak och ärlig nästan på gränsen till kaxig. Men hon är så gullig och rar oxå, hon råkar bara veta vad hon tycker och tänker och får hon inte säga det så spricker ändan på henne.


När jag ändå är inne på henne så får jag berätta om dem andra oxå som står mig nära. Valentina heter kvinnan med förstånd och som för det mesta tänker innan hon talar. hon är 30 år snart 31 (hehe) vi lärde känna varandra på en arbetsplats för typ 4 år sen ( tiden får verkligen fort tina). Hon tyckte inte så bra om mig först, blyg och inte riktigt mig själv är förklaringen men det ändrade sig fort och när hon bytte jobb så gjorde jag det oxå. Tina hon har det som många men inte alla i hennes ålder Hus, Sambo och en fruktansvärt söt Dotter. Mer tänker jag inte säga om dem men en viktig sak! Dem är mina förebilder till hur förhållande ska va. (för det mesta i alle fall:)).


Sen har vi Ida som jag har känt,,,hum,, är det verkligen 3 år? ja ja sak samma hon är ändå min frisör och en go tjej och för närvarande Gravid vilket jag kommer återkomma till lite då och då. Hon är 24 år och flyttade in i sitt och sambons hus igår. Dem har renoverat ganska länge eller HAN har gjort det och hon jobbat som en galning med sitt företag med magen i vädret.


Det va den närmaste vännerna och kärleken det så då va det familjen kvar, dem består av:

 1, Bror Håkan, hans sambo Erika, deras son Wilmer 2 år.

 2, Pappa, hans respektive el vad man säger i den åldern. Hennes 4 barn Red, Elenor, Natalie och Dan.

Nu har jag varit riktigt dryg så nu kan jag fortsätta lite till....

3, Är min kära sambos familj Mamma, Pappa, storebror David och lillebror Simon.

 Nu känner ni till dem som är mig närmast och det är nog dem som kommer komma på tal här. Nu funderar jag bara på om jag ar glömt någon viktig? det lär jag ju få höra i så fall....

                  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggen från den 21 septenber 2009

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards