Alla inlägg under juli 2009

Av Anneli - 31 juli 2009 09:01

Jag står stilla på 5 Kg +. Lite drygt,dem 4 första månaderna flöt det på. Det va skönt, ibland stod det stilla i två veckor för att sedan gå ner 3 kg. Men en inte nu, nu har det ståt stilla i 2 månader nästan tre!!! För visso så har jag inte gjort allt för mycket heller så jag kan ju inte klaga och det tycker jag väl inte att jag kan även om jag skulle ha ansträngt mig, det är ju bara 6,5 månad sen Melker föddes och då låg jag på 20 kg +!

 Så det är väll bara att sätta igång att promenera som bara den, äta nyttigt och kanske sluta med allt som är gött. Ta en kopp grönt te istället för en latte när man ska fika på stan, låter tråkigt men men.

Gå på gym vägrar jag, springa på ett band? nej då springer jag hellre i skogen, hoppa runt i ring? Nej då dansar jag hellre med Melker och får kul på köpet, Lyfta tyngder och visa att jag är klen? Nej då kanstar jag hellre Melker i luften så han får sig ett gott skratt och jag lite träning på köpet. För där är det tyngd:)



Av Anneli - 23 juli 2009 08:13

Sommaren är snart över och det har varit bra men har gått fort.

Det vi gjort är:

Träffat vänner och familj,

varit på Öland,

underhållit Melker som kräver mycket uppmärksamhet.

Tivoli rocken får man inte glömma:)

Badat,

solat under promenaderna.....

varit på marknader,

ja sen glömer jag väl nåt oxå. Men det är skönt, en lugn sommar det va längesen.


Melker kräver som sagt mer och mer uppmärksamhet vilket är kul eftersom han utvecklas så fort nu, han sitter själv, han ålar sig bakåt och blir helt galen:) Jan försöker säga mamma inbillar jag mig. Det låter så här mamamamamamamamamamamama och Jacob tror jag försöker säga pappa som låter så här bababababababab. och det enda vi säger är kan du säga mamma/pappa? Så snart säger väl Melker hela meningen...hum!


I helgen blir det HBG till Jacobs mamma, hela helgen där! Festival verkar det oxå va där då:)


Snart har jag och Jacob två årsdag och jag behöver tips på vad jag kan göra för han då eller köpa.... Han är ju den romantiska typen som planerar sådant långt innan och gör allt så bra och nu "förväntar" han sig nåt riktigt bra... hallå Anneli heter jag!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggen från den 21 septenber 2009

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards