Alla inlägg under juni 2008

Av Anneli - 30 juni 2008 10:27

Tårar visar både lycka och sorg. Hejgen som gick va det en stor blandad del av både. Lyckan visade sig i tårar redan på Fredagen när festlokalen skulle fixas och fortsatte till Lördagen. Den sorg jag hade va att mamma gick misto om ännu en stor dag, vet att hon skulle ha älskat hela helgen från förberedelser till städning.

Det är bara att hoppas på att hon på nåt vis va med oss ändå. Jag är som känt ingen troende person men under hela bröllopet hade jag ett hopp om att det man säger till barn att alla som går bort hamnar i himlen för att sen kunna titta ner och övervaka stämmer.


I det tillståndet jag är nu så är man ju lite extra känslig, jag lipar så fort jag kan! Min kusin Hannas student lipade jag och då sa Håkan "hur fan ska du fixa bröllopet?" Det kunde man undra, men även det gick ju bra.:=)


Man ska ju följa sitt hjärta... oftast... kanske inte när det gäller jobbet för någon arbetsmoral har jag fan inte sen några månadet tillbaka. Skulle börjat jobba idag efter 2 veckors semester, men nej då inte en chans!!!

Så idag är det min dag till att slappna av, vila benet jag inte kan gå på och smälta allt efter helgen.


Nu ska jag ta en titt på korten som Jacob tog i Lördags....

Av Anneli - 29 juni 2008 20:10

Nu är min bror gift! Det va en väldigt lyckad kväll, god mat trevligt folk och jag kan äntligen börja skriva om mina hemligheter jag haft ett tag....:)


Att va TM på sin brors bröllop va en upplevelse som jag sent kommer att glöma. Vägen dit med planering och övning och ja lite av allt har varit så kul. Jag måste Tacka Jill för sammarbetet och allt hon har laggt ner! (ni vet den störiga tjejen);)

Sen måste jag även tacka för förtroendet  bror Håkan och Erika som ville att just jag och Jill skulle va TM på deras stora dag.

Att vår träning och vårt "framträdande skulle gå hem så pass mycket så att till och med två gamla gäster på 90+ skulle sitta och skratta trode jag nog inte. Det va bara så kul och den där spänningen man har haft den släppte väldigt fort vilket va väldigt skönt!!!


En annan rolig sak va att ett tal som jag hade tänkt läsa men skulle typ bestämma mig om jag vågade precis innan oxå gick hem bland folket, att min kära bror och Erika skulle förstå "budskapet" viste jag ju men att även andra skulle bli berörda och förstå det rätt va jag inte så säker på.

Till saken hör att jag inte är någon som gärna läser eller pratar inför mer än hum... 10 pers!!!! Så efter gårdagen har jag även en lärdom om mig själv.


Sen har jag ju skrivit tidigare att jag varit med om/ är med om mågot stort:)...

Jag är ju självklart Gravid! det har jag nu varit lite mer än 3 månader och jag kan inte påstå att det varit underbart, att må illa och kräka och samtidigt inte kunna säga att det varar ett dygn sen blir det bättre gör ju inte det lättare.

Nu mår jag bra och det är så klart skönt, nu vill man bara få gravidmagen så att det inte bara ser ut som man laggt på sig lite mycket på väldigt kort tid.

Just nu är jag i det stadjet att när jag vaknar på morgonen så har jag ett par buxor att ta på eller gå med ändan bar! många dagar önskar jag att jag kunde gått med ändan bar;) inget som trycker och klämmer- så skönt haha.

Men fast att jag gnäller lite nu så är det helt underbart!

Det växer ju nåt i min mage!


Idag är jag väldigt trött så det blir inte mer skrivande nu, kanske skriver mer om nåt av det jag nämnt imorgon. Eller en annan dag:)


Av Anneli - 26 juni 2008 09:12

På Lördag blir det bröllop, Håkan och Erika= sant :)

Innan va jag inte så nervös och det är jag inte nu heller i alle fall inte över mitt och Jills uppdrag som TM, men det är ju så mycket annat!!!

Kläder, skor, smink och hår är klart! Synd att jag är så tjejig att jag vill att jag och Jacob ska gå i samma färg på kläderna, det ska passa ihop men det kommer inte att gå:(.

Jag får va glad att att vi ändå hör ihop även om inte kläderna gör det.


Jag tror att ca 22,00 på Lördag kväll så har jag inte mycket hemligheter kvar, och då ska jag verkligen skriva om allt! det kommer bli så roligt.

Igår natt hadde hag en mardröm om att Jacob kom hem från sin bil 15.20 vi ska va i kyrkan 15.30 och när han väl kom hem så va han helt konstig, så när kl närmade sig 15,45 så fick jag för mig att det va lugnt för jag kan ju köra som en galning till kyrkan på 5 min!!! vilken inte ens pappa kan med blåljus!! jag kom till kyrkan 16.20 och då vågade jag inte gå in!

Hade detta hänt så skulle jag åkt utan min kära Jacob. men det bästa är att det skulle aldrig hända! Han skulle inte gjort så, för sån är han inte.


Nervig som jag blir (ännu en tjejig sak) i såna här lägen så bad jag Jacob att så klar och redo att köra 14.30 oavsett om jag är redo då eller inte, det minskar risken att jag blir sur över att vi är 2 min sena. (då är det mitt fel).


En annan elak sak jag bad Jacob om här om dagen va att inte sova hemma på Fredag!!! det är ju Håkan som inte ska sova hemma!! Anledningen är att kl 08.00 kommer frisören hit och 09.30 kommer jill, så elak och elak jag har ju räddat han från två yra TM som kommer va så nervösa att frisören kommer önska hon kunde hugga ner oss med saxen!!! Inte dåligt.


Kanske äe lite nervig redan nu i alle fall.......

Av Anneli - 11 juni 2008 09:12

I förgår hade jag typ en resa till Kreta i handen, ganska billig, men nej jag tänkte på allt som händer här hemma och tog inte den!!!

Idag och igår när jag vaknat och kollat ut så ångrar jag att jag inte bara reste. Det blåser som bara den och jag är lite rädd att mina två veckors semester som startar på fredag kommer ha sååå dåligt väder.

Får väll se om det kanske blir nåt i slutet av sommaren, men då måste jag lura nån sem vikarie till att jobba ännu en vecka...:)


Igår va det Sverige Grekland och det blev 2-0 GÖTT

Kollade på fotbollen i Färlöv med Håkan och Erika.



Av Anneli - 8 juni 2008 10:59

ÖÖÖÖ säger man när ens bror kommer med konstiga komentarer.

Vem mer än jag skulle bli glad över att jag köper en häst???

Och för den delen skulle nog inte jag själv bli det bara en massa tidiga uppstigningar 7 dagar i veckan.......

hum det där sista lär man nog va men om ändå, men med kärlek går nog det mesta, skulle gärna inte kunna stänga av det med en knapp.

Ledtrådarna öser över er!!!!!!!!!!!!

Av Anneli - 5 juni 2008 10:05

Jag är så dålig på att blogga så det finns inte . Men det är bara så att jag har eller har haft lite mycket hemligheter så det har bara varit bäst att inte skriva. Jag funkar bara så att skriva är ingen stark sida men när jag gör det så ränsas skallen tills den är tom.


Och nu när jag tänkte skriva en hemlighet så blir jag så nervös!!! så det får vänta nån dag till:)


Men ni får gärna komma med gisning på vad det kan va.


Ledtråd:'

1, Det är stort

2, Det är kärlek

3, Det är inte om min brors Bröllop (inga planer på måt eget heller;).

4, Alla blir glada av det

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggen från den 21 septenber 2009

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards