Alla inlägg under oktober 2009

Av Anneli - 29 oktober 2009 08:24

Nu är jag ledig tills Torsdag nästa vecka, så skönt att bara rå om Melker.

På tal om Melker så skulle han upp 06,30 idag för att som vanligt somna en timme senare när jag kommit igång och absolut inte kan sova! Han brukar vakna lagom tills jag sitter här och skriver.....

Jag och Ida erkände för varandra att det är så skönt när barnen sover på dagen så man vågar knappt röra sig av rädsla att dem ska vakna för tidigt. Det är ju den stunden på dagen man har bara för sig själv. Jag brukar inte passa på att fixa till mig och städa utan istället ha en stund vid datorn, ringa vänner och äta i lugn och ro:).

Idag kommer Malin förbi en stund och sen funderar jag på att gå upp på stan och klippa av mig håret! Inte så kort som sist jag fick ett ryck men till axlarna strax ovanför.

 

På måndag ska jag till ullared! Tjehooooo!!!

 precis nu vaknade Melker, ha en underbar dag!!!!!

Av Anneli - 27 oktober 2009 07:32

I helgen fick vi föt oss att åka ner till Helsingborg till svärmor och Inge, det va trevligt och lugnt. Jag va trött och somnade på deras soffa vid 22.30

Igår jobbade jag men idag är det bara jag och Melker, han är så underbar min lilla son som just nu försöker slå på datorn. Det händer inte så jätte mycket här just nu och det är ganska skönt så här under hösten. Snart kommer jul paniken:) så roligt. I år har jul känslan kommit tidigt till mig och det är så härlig. 

 Några år har jag inte känt så mycket julkänsla men i år så ska jag ge min son en jul som består av et sönderpyntat hem som jag själv växte upp med:). Bakandet och allt det man gör inför julen men som man inte handlar får Jacob stå för, det är inte riktigt jag det.

 

Idag ska jag träffa Valentina och Sanja, får väl se vad vi hittar på men kanske parken, det är så fint där nu under hösten!

Av Anneli - 6 oktober 2009 07:57

Helgen va väldigt lugn. Den började på fredagen men jag mins inte riktigt vad vi gjorde då men i alle fall så på lördagen märkte jag att Håkan och Erika skulle till Ullared. Va ju tvungen att ringa och kolla om dem kunde handla lite till mig vilket dom så snällt kunde. Det är en helmånad till jag själv ska dit!!!

Dem köpte en åkpåse tillMelkers vagn 229kr och den va riktigt bra! Det kunde man kanske inte tro. Sen köpte dem en gåvagn, va på tiden eftersom Melker börjat gå med sitt babygym framför sig.

På kvällen blev det grabbkväll så jag va ensam hemma. Melker va hod farbror David och Malin. Han sov där oxå och det gick jätte bra. Självklart sov han hela natten men det va nog bara för att inte skrämma dem:) Så här satt jag och viste inte vad jag skulle ta mig till eller inte så jag somnade på soffal vid 23 tiden....

När jag vaknade på söndagen så viste jag inte heller vad jag skulle ta mig till, när uppskattar man den där egentiden funderade jag på.

Ringde Färlöv och undrade när jag kunde hämta sakernaoch vid 10 ringde jag Malin och kollade av läget och sa att nu kommer jag.En stund där och sen till Färlöv, Där hade det hänt endel med bygget och Håkan la golv med hjälp av Wilmer.

Senare på dagen kom Farmor och Inge och då visade Melker upp vad duktig han är på att gåmed vagnen.


Måndag!

Jag hade min första arbetsdag på 11 månader. Det va ok, allt va som man lämnade förutom vårdtagarna, några va nya och några va borta.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggen från den 21 septenber 2009

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards