Alla inlägg under augusti 2009

Av Anneli - 28 augusti 2009 08:36

Tiden går fort! Den gör verkligen det, vet att jag låter som en tant.

Som sagt så kryper melker och när latheten kliver in så ålar han:) Det är kul, man får ha koll på modemen för dem är ju jätte soliga och står på hans nivå. Han har även börjat resa sig vilket är en fara för han stälv. En sak när han står mog möblerna men hör om dagen skulle han ställa sig mitt på golvet...

Han reser sig vinglar till och trillar rakt fram. Allt går på bara några sekunder.


Tiden går fort, om en månad ska jag börja jobba 50%. Jacob ska va hemma när jag jobbar, och jag när han jobbar. Det blir bra det. Vi fick ihop ett bra schema:) där jag valde bort alla helger och alla kvällar utom en villket är en kväll på sex veckor vilket i sin tur betyder två kvällar fram till jul:) Tanterna blir nog jätte glada... not! Men det bryr jag mig inte ett skit om.

Är glad att jag har kommit till ro i mitt huvud med att gå tillbaka till samma arbetsplats som jag snart lämnade för ett år sedag i förhoppning att aldrig återvända....

Jag ska gå dit och göra mitt jobb som jag är bra på, gå hem och mysa med min älskade Melker och förstå att jobbet är inte viktigt det är inte det som ska styra mig till att va mindre glad när jag är ledig.

Jag Älskar mitt jobb med att ta hand om människor, det passar mig. Men som tur är men i detta fallet är det synd att man inte är ensam i en arbetsgrupp.

Men jag ser fram emot att jobba lite, det ska bli kul att komma ut bland folk där man bara är Anneli. När man går hemma så är jag bara Mamma Anneli oavsett om jag hittar på saker själv eller inte. Jag älska mamma Anneli men även bara Anneli :)

I helgen är det Fjälkinge loppis och eftersom alla pratar om vilka fynd dem gör på loppisar och är helt tokiga i det så ska jag ge det en stund av mig dyrbara tid haha, Kanske jag ska slå till med att även åka till Önnestad där det oxå är loppis? vi får väl se. Jacob är en riktig loppis kille så det är tur att jag har så bestämda åsikter om vad man handlar på loppisa och vad man inte handlar. Helst så ska man kunna måla och skura det man handlar där oxå så att det blir "nytt på nytt". Allt med tyg går bort, sängar soffor tyger kläder mattor handukar.... allt loppor och andra äkliga saker kan tänka sig bo i. Möbler i trä går an för det kan man måla om och hoppas på att äkliga djur och äkliga människors kladd försvinner...

Jag ska leta efter ett gammalt skrivbord, en sådan där med masor av små lådor, min farfar hade en sådan och den va så fin så en sådan ska jag inskaffa och eftersom den kommer att komma från en loppis så ska jag MÅLA om den så den gamla stilen kommer försvinna:( Synd men så är det när man handlar på loppis i min familj:)



Av Anneli - 10 augusti 2009 10:16

Förra veckan så kom det en mamma med tre tjejer i 15 årsåldern och resnade min garnderob:) Skit bra! Hade samlat ihop byxor som ej passar, toppar och ett par fina klänningar. Dem gjorde fynd eftersom mycket inte är använt mer en ett par gånger och jag fick edel att handla för! Insåg att dem där kläderna i stl 36 ej kommer funka på mig på några år och när dem väl gör det så kommer jag ändå vilja ha nytt:)

Idag har vi 2 årsdag! Helt otroligt var vi har hunnit med saker, två år är ju väldigt kort tid om man tänker efter.

Så i helgen överaskade jag Jacob, jag och Melker åkte ner till HBG mitt på dagen och va med Farmor och Inge kl 15 fick jacob ett sms om när han skulle åka och vart. Sen mötte jag upp han vid tåget och vi gick till en park och drack champange i det gröna. Vi skulle tura med båten men vi missade den vi skulle med så det blev en drink på ett ställe. Vi åt gott på båten och vid 22 insåg vi att vi inte skulle orka gå ut för att festa till det så vi satte oss ett tag på ett annat ställe innan vi gick hem vid 23 tiden, Jag hade bokat en övernattslägenhet som svärmor har tillgång till för att vi skulle få sova en hel natt och en hel förmiddag utan att vakna. Det känndes bra för den ligger tvärs över deras gånd så om det skulle va nåt med Melker så va vi ändå jätte nära:)

Sova va det ja! Hella natten men kl 08,00 vaknar jag och saknar Melker jätte mycket men somnar om en stund och halv tio vaknar Jacob och det enda jag säger är skit i att sova nu går vi in till Melker.....

 Så på söndag dag va vi på ett ställe som jag självklar inte mins vad det heter men däe va massor med slibbiga djur, fiskar och APOR Melker gillade att titta på dem.


Igår när vi kom hem och melker låg på golvet så tog ha sina första kryptag! Kul.

Av Anneli - 5 augusti 2009 10:46

En främling komenterade mitt förra inlägg vilket är kul. Jag tänkte vem är denna jossan som tror sig kunna övertala mig till att gå bort på gymet?

Jo hon är en tjej från Solna som älskar att träna! Tänk Jossan om jag hade din inställning till gym, då skulle jag antagligen inte ha mina 5 kg kvar:). Men nja än så är jag inte där riktigt.


I natt hade jag och Jacob en sömnlös natt, Melker oxå för det va han som inte kunde sova, tror att det är tänderna som spökar.

Idag kommer Tina och Sanja på besök, trevligt. Ska upp på stan en sväng och hitta nåt fint till Selma som fyller ett snart.

Nu vaknar Melker så mer blev det inte skrivit nu el idag el denna veckan el månad:)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggen från den 21 septenber 2009

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards