Direktlänk till inlägg 10 december 2008

Äntligen...

Av Anneli - 10 december 2008 16:37

Äntligen så börjar saker falla på plats!

Kan börja med att berätta att barnets njurbäcken är helt återställt! Det va väldigt skönt även om vi inte har oroat oss så mycket. Barnmorskan och läkaren gjorde ju klart för oss med en gång att det inte va nåt att oroa sig över och dem orden tog vi till oss:).


Vårt hem blir mer och mer som det ska va till "mini" tittar ut. Va på ikea i fredags och HANDLADE!

Tvättmaskin är på plats! och där över en bänkskiva som Jacob fixat dit och det blev över förväntan(!) Där på kommer skötbordet va. (det blev snyggt oxå). Så nu ska jag upp med väggdikonerna och jacob skruva upp nya badrumsskåpet och måla byrån som vi har som underskåp, så det är inte mycket kvar där tills allt är klart på toa i alle fall.

I köket har det kommit in en diskmaskin! Vilket är så skönt! Hallen ska en garderob monteras upp (kanske ikväll hjärtat?) skostället ska monteras och "hatthyllan" sen är det klart där oxå! Härligt härligt!

Och så har vi "Minis" rum. Sängen är på plats och bäddad(!) byron oxå så fin är den Hemmnets eller vad den nu hette. och sen tillkommer det saker dit när vi vet om "mini" är en han eller en hon:), tycker det är lite tråkigt att ha allt neutralt så matta och tavlor och allt annat smått och gått får vänta.


Så med andra ord har vi lite kvar men alla saker är i alle fall inköpta.


Vad gör jag om dagarna? jo jag kollar alla bloggar om det står nåt nytt sen kommar jag in ett familje forum där att är helt galna på varandra och på sig själva, sen är det frukost, tillbaka till datort en stund och sen tar jag mig oftast ut på nåt ärende.

Det är ganska drygt ibland att gå hemma men det har man väl igen sen:)

Idag har jag bakat bullar!!!! Utan att det började brinna och utan att bullarna blev mer smet i ugnen än innan!

Dem blev ganska bra.


Sen så har min kusin Emil och hans Mia fått en liten Ella, Så söt på bilderna.


Tänkte att om någon vill gissa när min "MINI" kommer så sätt igång. beräknat är det till den 3/1 2009


Jag tror 28/12

Erika 31/12 kl 23,30 (så klart)

Håkan jag mins inte vad du sa....

 
 
Ingen bild

Marina

13 december 2008 11:08

Jag tror den 13/1

 
rea

rea

13 december 2008 20:06

5 januari såklart!!

http://rea.blogg.se

 
HB

HB

15 december 2008 23:26

Den 2 januari. En flicka.

Så det så.

http://hberggren.blogspot.com

 
Ingen bild

hanna

16 december 2008 13:49

den tolfte januari, som mammas kusiner Hanna och Fredrik.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anneli - 4 mars 2010 07:44

 Här är det fullt upp och så har det varit ett tag! Vi har flyttat till huset, lämnat lägenheten och försöker få lite ordning. Det därmed ordning är lite svårt när halva huset står i lådor, en fjärdedel under renovering och den sista biten lever vi...

Av Anneli - 24 januari 2010 19:46

Nu har vi tagit över huset så nu är vi verkligen husägare! Och jag är bara så trött!!!! Det va inte så fint planerat att renovera hus när gravid tröttheten ringer på dörren. God natt:) ...

Av Anneli - 13 januari 2010 20:01

Som vanligt så tar det tid mellan mina inlägg men jag lever:) Har precis läst en artikel om en kompis kompis som va på väg att säta sig i bilen för att åka in till förlossningen men hon kunde inte sätta sig! I stället så fick hon gå in och lägga si...

Av Anneli - 2 december 2009 08:46

Syskonvagn! Det är inte lätt det där mad vagnar. Skulle jag köpa en ny vagn till bara Melker så skulle det va ett ganska lätt val men nu är det ju en till som ska få plats i vagnen och dem vagnarna är jag inte så insatt i. Men jag har ändå kommit...

Av Anneli - 22 november 2009 10:10

Hjalmar heter den lilla gossen som gjorde denna veckan och hela livet extra mysigt och roligt denna veckan. Jag blev faster för andra gången och kan inte fatta att dem är så små! Melker han är ju verkligen stor när man tittan på lilla Hjalmar! Wilm...

Ovido - Quiz & Flashcards