Alla inlägg den 22 september 2009

Av Anneli - 22 september 2009 17:30

Vilken underbar dag det blev.

Först hade vi en "lugn" förmiddag sen lagade vi mat. På eftermiddagen kom Fabror David förbi och drack kaffe och lekte med Melker lite. Sen blev det parken eftersom vädret blev så fint. Melker gungade och kollade på alla ankorna och sa öööööööööö, ööööööö till dem:).

Melker har haft en jobbig dag, han har slagit sig, ätit blommor och rivit lägenheten så gått han kunnat.

Nu väntar en lugn kväll i hopp om att Jacob inte ska jobba över allt för länge.

 


Av Anneli - 22 september 2009 08:39

Tisdagar känns som Måndagar här hemma. Jacob är ju Pappa ledig var Måndag så det blir lite konstigt.

Sen känns det ju ännu mer som en Måndag när kaffet blir för starkt och man då får jämna till det med lite extra  mjölk. Vilket i sin tur gör att morgon kaffet blir ljummet för att inte säga kallt.

Men idag va det tur, utan att tänka mig för så ställer jag det innom lagom avstånt för Melker så att han kan välta det.

Så det blev till att sätta igång och skura golv, bord, soffa. Melker fick knappt nåt på sig men lite och det va ju som sagt absolut inte varmt till min nu stora glädje.

 

Igår tittade David och Malin förbi, Jacobs bror. och fick då veta att det inte längre är någon hemlighet att dem ska få barn! Melker ska få en kusit till, den första på pappas sida:)

Som att inte det va nog så ska aven deras kusin Emma, min barndomsvän oxå ha barn!

Men först ut är Håkan och Erika som ska ha i November.

Malin och David ska ha i april och Emma och Ola ska ha 2,5 veckor innan dem.

Många barn blir det.

 

Idag ska vi gå ner till parken och gunga tänkte jag och så ska vi gå en runda tänkte jag.

Imorgon ska vi träffa BVC gruppen på ett ställe i stan där vi kan ficka och sen sätta oss i ett lekrum med barnen. det blir kul. melker han är så framåt så han får jag ha bra koll på för han drar dem andra i hår, kinder och näsorna det han kommer åt helt enkelt.

Sen är det ju mycket roligare med dem andras leksaker.....

 

Ha en underbar dag!!!

 


Ovido - Quiz & Flashcards