Alla inlägg den 27 september 2009

Av Anneli - 27 september 2009 18:59

Idag så sa Melker MAMMA!

Så här gick det till. Vi va på kalas i Glimåkra och Melker hade lekt 2,5 timme. Han blev trött och satt i Jacobs kusin Lisas knä när han tittar efter mig och kinkar till och bara ropar MAMMA!!!

Han sa det fint och ordentligt. Inte mår mam el mammmm.

Glädjen ät total. Och en annan viktig sak va att halva Hjorten släkten hörde det oxå;)

 

Min älskade Melker puss på dig!

Av Anneli - 27 september 2009 10:17

Tänk att man kan vakna upp på morgonen med ett leende!

Vakna och bara känna glädje över sitt eget liv och andras spänning. Det är underbart att ha den kännslan för den känns verkligen i hjärtat, nästan som om man vore lite nervös.

Idag vaknade jag först och fick en stund för mig själv innan huliganen Melker vaknade, sen va det slut på det lugna tysta. Tur va att jag efter ett tag väkte Jacob för han kom på den strålande ideen att gå och handla frukost frallor. Så nu sitter jag här och lugnet i mitt hem har lagt sig igen. Har redan hunnit prata med Emma två gånger idag.... och senare idag så ska vi ses på kalaset i Glimåkra och säkert hinner vi med ett samtal till innan kudden kallar på nån av oss ikväll.

Kallade Melker för huligan tidigare och det blir lite fel. Kollade liten snutt på Vem vill bli miljonär igår ich lärde mig att ordet huligan kommer från en krimminell typ från... kan det varit 1800-talet?

Krimminell är ju så klart inte Melker även om han bryter mot mina lagar hela tiden! Men det måste han ju, annars är det inte lätt att lär sig.

Ska ta mig en dusch och tvätta håret dubbelt upp för fy vad flottig jag är i skallen!

 

Ha en underbar dag mina vänner kram

Flottiga Anneli

Ovido - Quiz & Flashcards