Alla inlägg den 13 februari 2008

Av Anneli - 13 februari 2008 09:59

Tjehooo

Ingen tågresa för Anneli idag. Pappsen kör och så blir det lite mat oxå. Iblans är pappsen bra...

Ännu bättre är att vi fick tidningen av svärmor i tre månader så jag kan kolla vart vi ska gå för att få bäst mat. Det är så jobbigt när man äter med pappa och hamnar på ett ställe där maten inte tilltalar, då får man ju sitta där och äta och tacka för maten även om den va mindre god, för hur det än är så bjuder han:) låter lite som jag tar det som en självklarhet men det gör jag inte.

 Nej det är aldrig bara att gå vidare för pappsen och bror är kontors nissar och där med lite ont om tid. Själv flänger jag runt på hemtjänstens cykel i treans växen för att få lite träning på arbetstid och pallar inte cykla runt ännu mer bara för att jag är kräsen, så jag äter maten som finns till hands och ser glad ut men inte nu i tre månader, för nu kan jah kolla vart det är bäst att gå.....

Men då kan jag slå vad om att pappsen är i storstaden Sthlm när maten är bra på ställerna och bror i Malmö eller lund. Ja så märkvärdiga är dem... Vilken tur att Jacob snart kommer hem så att jag som hemtjänstkärring får lite uppmärksamhet hahaha.

Låter nog väldigt negativ när jag pratar om jobbet men saken är den att mina tanter och gubbar som jag tar hand om är helt underbara (så länge man gör som dem säger;)) Igår kväll kom jag till en dam en timme sent för det kom larm ivägen, då sa hon bara "jag är glad att du kommer men nu när du blev så sen kan man väl få en kram" Vilken dam!!! Hjärtat smälte och hon fick en riktig kram av mig. Tror det va en sån man fick av föräldrarna när man va liten och slog sig.


Nu ska jag försöka bli eller se ut som en människa idag oxå innan pappsen kommer.....

Av Anneli - 13 februari 2008 09:06


Hur börjar man skriva i en blogg? Skriver man Hej eller  inget ting? Jaja känns som att det inte är så viktigt, så Tjena hej bloggen?!


Idag blir det till att ta tåget för att hämta hem min bil som jag krockade för ett tag sen! Nu ska skiten bara säljas oxå:( Nej det är ingen skit bil och det va inte bilens fel att jag krockade men jag önskar det va så.

Fick för mig att jag skulle ut och gå nu på morgonen men... ja det blir det inget av idag, kanske senare. Jag är en av dem som vägrar gå till gym, vilket är lite synd kanske.

Jacob sa en gång att "men om du börjar så kan vi träna ihop" ja jo vist kan vi det, men ut och gå är inte lika lätt att få med han på även om han både springer och går ibland, nej det ser bara fånigt ut att "par gå". Jag bara undrar men hur fånigt är det då inte att gå på gym igop? Kan det va så att det är det manliga i han som talar då? för när man är ute och går så är det bara orken man kan jämföra men på gymet set man verkligen vem som är man i huset! Kan se framför mig att jag lyfter max 10 kg medans han lyfter hela mig eller nåt, har ingen koll på vad han lyfter men men...Jag bara undrar hjärtat vad som är skillnaden?

Ja jo va va ju ute och gick en gång men det va långt in i den mörka skogen..

Killar tänker konstigt, är man ute och går så ser folk bara ett par som gör nåt ihop, dem skiter nog i om man är två eller ensam. Men på ett gym tror jag att det är så att, ett par kommer in och tränar och alla tittar och kollar in för att dem tycker det är töntigt att tjejen följer med killen.

 Detta är inte anledningen till att jag inte tränar på gym, skiter helt i vad folk tänker och tycker. Nej det är för att jag aldrig gjort det och har en massa tycke och tänke om det som jag inte vet om jag verkligen tycker. Det ser inte kul ut, det tar en halv evighet innan man ser resultat och så har jag fått för mig att det bara är snobbar och annat skit som tränar! Även om jag har vänner som tränar och är mänskliga.

Så men andra ord (som jag kommer få ångra) är jag bara en helt vanlig tjej med massor av tycke och tänke om nåt hon inte vet....


Jacob, det betydet inte att jag överväger att träna på ett gym!

Ovido - Quiz & Flashcards