Alla inlägg den 15 februari 2008

Av Anneli - 15 februari 2008 11:52

Jag tillhör dem tjejerna som hänger upp tavlor själv, tvättar bilen själv (även om det tar tid mellan gångerna), byter glödlampa. och byter däck ensam.

Men nu har nåt hänt!!! Jacob sa innan han åkte till thailand att du kan kanske tvätta bilen nån dag, du kan ju köra in den i en maskin. Ja vist det kan jag göra inga problem, gött att jag inte behöver tvätta hans förhand som jag gör med min. Tror ni att nån av bilarna är tvättade? nej och nu är det fyra veckor sen han åkte och bara två tills han är hemma, vilket innebär att jag kommer tvätta båda bilarna i en maskin och det kommer jag troligtvis dra på ända till samma dag han kommer hem. Kanske tur att han kommer hem sent på kvällen och att jag är ledig den dagen...

Inte bara det, vår lampa som vi har i hallen från ikea (en rund boll i glas typ) har gått sönder så jag som alltid har fixat sådant själv tog ner den för att buta glödlamppa. Men det är verkligen inte lätt, Har försökt flera gånger att få bort själva glaset men kan inte. Var gång har jag svorit över IKEAS roliga lösningar... utan hjälp.

Och på tal om att hänga upp tavlor som jag sa innan så har jag hittat två som är jätte fina uppe på stan, men då kommer en annan sak ivägen, Vad tycker jacob? var ska dem hänga? passar dem verkligen in i här? och det värsta av allt skulle jag kunna hänga upp dem själv? det är tydligen konstiga väggar här och nu när man är två så får man ju försöka göra saker rätt. Innan när jag har hängt upp tavlor så har jag inte tänkt på vad väggen är gjord av utan jag har bara spikat upp ett vanligt j---a spik och hängt dit en tavla, har alltid funkat JÄTTE bra och skulle nog gå här oxå men.... (pappa tycker inte det).

Så för att ta en sak i taget så tänker jag inte ge Jacob och min bror det skrattet dem troligtvis skulle få av mina spik och märken det blir. dem skulle bara rista på huvudet och ge mig dem där ögonen som säger "du är tjej så låt oss fixa sånt".(även om jag har en hämd i beredskap mot Jacob).

Och samma blick skulle jag få om hela lampan gick isönder.

Men det är ju tur Jacob sa att jag skulle tvätta bilen i en maskin och att han själv oxå gjort det nån gång för då är väll inte det tjejigt. Och hela bilen blir jämnt ren så där kommer jag nog undan den där blicken.


Till sak nu, när blev jag så tjejig så att jag inte bara tar tag i dem här sakerna och gör dem? Det är ju så tjejigt att vänta ut killen till att göra det!!!!

För jag kan ju allt bara det dåliga humöret tittar fram:)

Kan det va så att jag bara har fattat att nu är du två anneli så gör det du kan och skit i resten?

Det är ju lite synd för hade jag köpt tavlorna och hängt upp dem där jag tycker det passar så hade jag fått både tavlorna, och som JAG vill ha det. Nu är jag en så bra flickvän/sambo så jag väntar och troligtvis kommer tavlorna aldrig in i mitt hem, jacob skriker nog då. Men vist är det underbart att jag kommer ändå få upp nån annan passande tavla och jag kommer antagligen inte själv stå där och spika upp ett gamalt spit som varit med sen 1800 talet..... Nej det kommer bli ordemtligt gjort med borrande och skruvande och rakt oxå. Oj vilken lyx det ändå är.


Bilarna ska jag i alle fall tvätta innan Jacob kommer till stan igen, det är ju ändå rätt bra att vänta till samma dag han kommer hem för då har han ju en ren och fin bil att köra. Ja så blir det, jag väntar till samma dag och jag ska tvätta bilen för det kan jag.... det är ju BARA arr köra dit bilen en i taget och hoppas på att jag inte krockar på vägen dit eller hem. (skulle va min vanliga otur, i alle fall när jag precis tvättat den) Men då kommer den ändå va fin och jag gjort mitt uppdrag:)


oj oj nu ska jag snart jobba och ansiktet är fortfarande inte på inte några kläder heller som man kan visa sig i.


Just det ja! ego som jag ibland är så vill jag ju inte ha tavlor från affären uan på mig själv och jacob i svart vitt..... och så skulle det va fint med en sån där list som man ställer tavlor på i stället sör att hänga dem på nåt spik.....

skulle nog funderat mer innan jag skrev haha det blev så mycket anneli av det här hahaha


Kram på er


Ovido - Quiz & Flashcards